Moja konfiguracja P3Dv4

Jak wygląda moja konfiguracja w P3Dv4? Testowałem kilka rozwiązań – dziś wynik ostateczny z krótkim komentarzem.

Jeśli jakiś ustawień nie omawiam – nie zajmowałem się nimi lub nie uważam ich za istotne.

Application

W zakładce Application warto zwrócić uwagę na kilka pozycji:

Pause on task switch – wyłączone

Żeby P3D nie uruchamiał pauzy w przypadkowych momentach. Istotne głównie w misjach, ale na wszelki wypadek lepiej wyłączyć.

Prompt on exit

Oczywiście – chcę potwierdzić zakończenie lotu. Żeby naciśnięcie Esc nie powodowało wyjścia z symulacji.

System time

Tak – chcę, żeby symulator proponował aktualny czas. Przede wszystkim zależy mi na dacie – godzinę i tak zmienię prze każdym lotem.

Show Scenario Startup Screen

Pozwala wyświetlić ekran scenariusza na wzór FSXa. Dawniej P3D ładował domyślnie lot.

Screenshot format

Wybieram JPG. BMP zajmują więcej miejsca na dysku.

Information

Show Vehicle Labels

Wyświetlanie etykietek samolotów – przydaje się. Wybór tego co ma się wyświetlać dowolny. Przydaje się odległość (Distance).

Show Primary Text Info

Nie lubię jak mi się coś na czerwono zapala. Ale przydaje się SLEW i Pauza. Żeby wiedzieć kiedy te tryby są aktywne. Top Right Corner to informacje o kamerze – nie wiem dlaczego ludzie publikują screeny i filmy z tymi napisami. To trąci bylejakością, a w P3D łatwo to wyłączyć (w FSX też można je wyłączyć – ale trzeba edytować fsx.cfg).

Miscellaneous Text

ToolTips – włączone. Pomagają odczytać wskaźniki.

User tips – wyłączone. Nie potrzebuję podpowiedzi.

Scenario captions – bez znaczenia dla mnie.

Sound

Voice – wyłączony

Voice wyłączam ponieważ nakładają mi się dźwięki ATIS z P3D i ATIS z Vatsim.

Mute On Lost Focus – wyłączony

Chcę słyszeć dźwięk nawet jeśli mam otwartą przeglądarkę. Tej opcji mi brakowało w FSX.

Pozostałe – według uznania.

Traffic

Stan obecny, ale to tylko jedna z możliwości.

Ships and ferries

W lecie 100%. W zimie 50%.

Leisure boats

W lecie 100%, w zimie 10%.

Choć czasem więcej – na Alasce w zimie daje 20 lub 30%. Na Bałtyku (na polskim wybrzeżu) zmniejszam do 50% nawet latem. Krótko mówiąc – odpowiednio do warunków lokalnych.

Road Vehicles

Nad sceneriami z bardzo bogatym miejskim autogenem – 0%. Przy uboższym autogenie – 6-10%. Nad terenami niemal bezludnymi – 20-40%.

Aviation Traffic

Różnie. Na ogół 0% (latam na Vatsim), w lotach offline czasem 30 czasem 50%. Rzadko powyżej 50%.

Airport Vehicle Density

Między pozycją None a następną w prawo. Niemal nigdy dalej w prawo niż jedna pozycja od None.

Realism

Flight Model

Maksymalnie w prawo lub tak, jak instrukcja kazała (w nielicznych przypadkach kiedy instrukcja każe ustawić co innego).

Instruments and Lights

Kontrola nad światłami – tak. Precesja żyroskopów – tak (żyroskopowy wskaźnik kursu z czasem będzie wskazywał błędny kurs i trzeba go wtedy uzgodnić z busolą). No i wskazywanie prędkości wskaźnikowej – to oczywiste.

Kolizje

Wyłączone. Kropka. P3D nie pozwala na modelowanie kolizji i najczęściej kolizja oznacza trafienie w jakiś obiekt scenerii, którego nie widać.

Silniki

Żadnych pomocy. Mogą powodować problemy w samolotach płatnych.

Efekty specjalne

Tak – chcę widzieć efekt przeciążeń.

Flight Controls

Koniecznie trzeba wyłączyć autorudder jeśli chcemy kontrolować ster kierunku.

Display

FXAA

Mam „off” ponieważ u mnie powoduje nieostrość tekstur kokpitu. Niektórzy mają On i nie mają tego problemu. To może być zależne od karty graficznej.

AA

8xSSAA – najwyższe możliwe ustawienie.

Filtrowanie tekstur

16x. Najwyższej możliwe.

Texture resolution

Ultra – 4096×4096. To oznacza, że będą używane takie tekstury jeśli są dostępne. Jeśli developer z takich nie korzystał – nie będą używane i nic się nie zmieni. Jeśli developer nie przygotował różnych wersji tekstur – zostaną wykorzystane te, które są przygotowane.

Synchronizacja pionowa i klatkowanie

Klatkowanie nieograniczone. V-Sync – tak.

Wide View Aspect Ratio

Dla P3D wyłączone przy monitorze HD. Wide View w P3D to dopiero zestawy dwu lub trzymonitorowe!

World

Suwaki w prawo. Jedyny wyjątek – odległość rysowania autogenu. Nie widzę różnicy między Very a Extremely High.

Lighting

HDR

Włączony. Ustawienia dopasuj do swoich preferencji.

Shadow Quality

Wystarczają mi takie.

Dynamic reflections

Dalej eksperymentuję. Nie widzę jakiegoś przesadnego wpływu tej opcji.

Casting and receiving

Tu radzę uważać – zbyt wiele obiektów rzucających i przyjmujących cienie powoduje spadek wydajności. Czasem poważny.

Weather

Zasięg rysowania chmur

90 mil. Uważam, że wystarczy. W Active Sky ustawiłem maksymalną widzialność na 90 mil. Na słabszym sprzęcie radzę zmniejszyć zasięg rysowania chmur i widzialność (to w AS).

Gęstość chmur

Max.

Detailed Clouds

Tak.

Przestrzenna mgła

Albo „wolumetryczna” – jeśli ktoś lubi to słowo. Tak. Podoba mi się ten efekt.

Wizualizacja prądów wstępujących

Nie. Chyba, że uczę się latać szybowcem. Ale wtedy też rzadko.

Controls

W kolejnym odcinku opiszę ustawienia joysticka i klawiatury bo tu sporo namieszałem!

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.