Lepsze tekstury dla FSX i P3D (darmowe!)

FSX i P3D potrafią wyglądać brzydko. Największym problemem są „pustynne” tereny w klimacie umiarkowanym i złe nasycenie kolorów jesienią i zimą. Można to poprawić!

Nie dotyczy posiadaczy ORBX FTX Global

Ten tekst nie dotyczy osób posiadających lub zamierzających kupić dodatek ORBX FTX Global, który rozwiązuje problem tekstur globalnie, a nie tylko na wybranych obszarach. W dodatku robi to znacznie lepiej. Jeśli jednak nie masz pod ręką 99 dolarów (australijskich) – przeczytaj niżej czego możesz użyć.

Tekstury Adama Millsa (Europa i USA)

Adam Mills rozprawił się z największą bolączką terenu Europy i USA w FSX (i P3D) – z wszędobylskimi pustyniami. Z jakiegoś powodu w wyobraźni twórców Flight Simulatora X (co przeniosło się niestety do Prepar3D) kraje takie jak Niemcy, Polska, Francja czy północne stany USA to tereny przeważnie pustynne. Stąd obficie posypane piachem Tatry, Pustynia Błędowska rozciągająca się na północ po Warszawę, a na zachód po Wrocław czy półpustynne okolice Nowego Jorku i Paryża. We Włoszech sytuacja jest dramatyczna. Choć lepiej byłoby powiedzieć „sytuacja była dramatyczna”. Dzięki Adamie! :)

O co chodzi? Adam Mills przygotował pakiet zastępczych tekstur dla Europy i dla Stanów Zjednoczonych. Jego tekstury eliminują pustynie. Popatrz jak to wygląda:

Należy jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach! To nie są tekstury porównywalne z FTX Global, który zmienia cały świat. Te tekstury mają jeden cel – eliminację pustyni w Europie i w USA. Tam gdzie pustyni nie było – nie będzie żadnej zmiany – jak na tym screenie zrobionym w Niemczech.

Tekstury Millsa – pobranie i instalacja

Pobieranie tekstur

Tekstury Adama Millsa zostały opublikowane w kilku popularnych serwisach z darmowymi dodatkami do FSX. Ja skorzystałem z FlightSim.com. Po wejściu w wyszukiwarkę wpisz Adam Mills. Pojawi się 8 plików zatytułowanych FSX USA Ground Textures i kolejne 8 FSX European Ground Textures. Należy pobrać je wszystkie.

Instalacja

Aby zainstalować tekstury – rozpakuj wszystkie pobrane pliki i przenieś je do folderu
\Scenery\World\Texture
wewnątrz Twojego głównego folderu FSX lub P3D. Konieczne będzie nadpisanie starych plików. Jak zwykle zasugeruję byś najpierw zrobił kopię zapasową plików (albo całego folderu Texture – tak będzie łatwiej).

Gotowe – nic więcej nie trzeba robić.

Tekstury Millsa – must have!

Dla mnie tekstury Millsa to absolutna podstawa. Mało dodatków tak radykalnie odmienia latanie nad Polską i nad wieloma obszarami Europy i USA.

Aime Leclercq – poprawione tekstury pór roku

Wiele osób uważa, że kolory terenu w FSX są wypaczone. I na to jest rada – Aime Leclercq (znany już z poprzedniego wpisu) przygotował tekstury, które pozwalają podmienić domyślne tekstury na takie, które wyglądają znacznie lepiej. Ponownie jak z teksturami Millsa – to nie zmiana na miarę ORBX FTX Global, a „jedynie” poprawienie barw… ale różnicę widać gołym okiem.

Tym razem tekstury obejmują cały świat.

(wykorzystałem zdjęcia poglądowe autora scenerii)

Tekstury Leclercqa – pobranie i instalacja

Pobieranie

Tekstury pobrałem z biblioteki Avsim. W wyszukiwarkę wpisz Aime Leclercq i pobierz pliki nazwane:

  • Spring Textures Replacement – Part…
  • Summer Textures Replacement – Part…
  • Fall Textures Replacement – Part…
  • Winter Textures Replacement – Part…

Każda z paczek ma 2 części.

Instalacja

Aby zainstalować tekstury – rozpakuj wszystkie pobrane pliki i przenieś je do folderu
\Scenery\World\Texture
wewnątrz Twojego głównego folderu FSX lub P3D. Konieczne będzie nadpisanie starych plików. Jak zwykle zasugeruję byś najpierw zrobił kopię zapasową plików (albo całego folderu Texture – tak będzie łatwiej).

Gotowe – nic więcej nie trzeba robić.

Czy warto? Tak.

Moim zdaniem te tekstury również warto pobrać i zainstalować.

Wpływ na wydajność FSX i P3D?

Nie zauważyłem żadnego wpływu na wydajność – można instalować śmiało.

 

2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.