Ręczna instalacja scenerii w FSX
Większość add-onów otrzymujemy w postaci archiwów .rar lub .zip. W poniższych instrukcjach przyjąłem założenie, że z takim archiwum masz do czynienia. Jeśli pliki dodatku wrzucone są po prostu do folderu – postępuj analogicznie pomijając krok 1.
Jak zwykle przy instalacji dodatków – przeczytaj plik readme.txt zanim przystąpisz do kopiowania plików.
- Rozpakuj archiwum z dodatkiem, który będzie instalowany.
- Skopiuj do właściwego folderu. Nie ma żadnych wymagań, ale doświadczenie pokazuje, że warto stworzyć strukturę folderów do przechowywania scenerii. Więcej na ten temat w tekście „Jak utrzymać porządek w sceneriach”. Na potrzeby tego poradnika właściwym folderem jest ścieżka_fsx/Addon Scenery/Nazwa dodatku.
- Sprawdź strukturę utworzonego folderu – powinien on zawierać folder „scenery”. Jeśli nie zawiera – nie będzie możliwe zakończenie instalacji. Często „scenery” ukryte jest nieco głębiej w strukturze folderu – pamiętaj, że Folder scenerii to jedynie folder, w którym bezpośrednio znajduje się „scenery”.
– Nazwa folderu (to jest folder dodatku – mogą być również nadrzędne)
– – scenery (tu znajdują się pliki .bgl)
– – texture (opcjonalny, tu znajdują się tekstury i pliki .agn – autogen)
– – pojedyncze pliki (opcjonalnie – te pliki nie są plikami scenerii, ale mogą być z nią związane – tu pojawi się czasem konfigurator, instrukcja, pliki opcjonalne itp) - Wejdź w ustawienia (settings).
- Wybierz zakładkę Scenery Library.
- Kliknij Add area, znajdź i zaznacz folder scenerii (ten, który zawiera w sobie podfolder „scenery”), potwierdź wybór. *** – użytkownicy Windows 7 – proszę przeczytać uwagę na końcu tej instrukcji).
- Nowa sceneria pojawi się na szczycie listy.
- Kliknij OK aby zamknąć okno. FSX zapisze zmiany (może to potrwać kilkadziesiąt sekund lub nawet kilka minut).
*** – użytkownicy Windows 7 zauważą, że kliknięcie odpowiedniego folderu i potwierdzenie wyboru przyciskiem OK nie spowoduje dodania scenerii, a jedynie otworzenie tego folderu w oknie wyboru. Konieczne jest jeszcze jedno kliknięcie – na liście folderów. Ilustruje tofilmik Billa Womacka (kliknij by otworzyć w nowym oknie). Dziękuję Dymitrowi za zwrócenie uwagi na ten filmik.
Lista jest hierarchią scenerii – pamiętaj, żeby dodatki globalne znajdowały się poniżej dodatków szczegółowych.
Jeśli rozpakowane archiwum zawiera folder „Effects” – jego zawartość należy skopiować do folderu „Effects” w głównym katalogu FSX.
Rozpakowane archiwum może mieć też taką strukturę:
– Folder z nazwą dodatku
– – Folder z nazwą dodatku (to jest folder dodatku – ten kopiuj do folderu FSX)
– – – scenery
– – – texture (opcjonalnie)
– – Effects (opcjonalnie) (jeśli występuje – skopiuj zawartość do Effects w głównym folderze FSX)
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!